|
Marketingová komunikace Dejvického divadla v letech 2010-2020
Procházka, Jiří ; Ježková, Tereza (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje vývoji marketingové komunikace Dejvického divadla v letech 2010-2020 a faktorům, které ovlivňují diváckou motivaci navštívit toto divadlo. Konkrétně se zaměřuje na šest mediálních titulů - záznam inscenace Teremin, filmy Díra u Hanušovic a Kvarteto a seriály Čtvrtá hvězda, Dabing Street a Zkáza Dejvického divadla. Teoretická část popisuje historický kontext existence a fungování Dejvického divadla a na základě literatury definuje postupy využívané v rámci marketingové komunikace divadelních institucí. V praktické části je potom analyzováno využívání marketingových nástrojů Dejvickým divadlem v průběhu zkoumaného období a je proveden kvantitativní výzkum zaměřený na vnímání image Dejvického divadla a možné ovlivňování tohoto image mediálními projekty, na kterých se podíleli členové uměleckého souboru divadla.
|
| |
|
Čechovův Racek v Národním a Dejvickém divadle
Loužný, Tomáš ; HRDINOVÁ, Radmila (vedoucí práce) ; ETLÍK, Jaroslav (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl popis a analýzu dvou divadelních inscenací hry Racek od Antona Pavloviče Čechova. Snaží se najít podobnosti a rozdíly v režijní koncepci Michala Vajdičky (Dejvické divadlo) a Michala Dočekala (Národní divadlo), a to zejména s důrazem na interpretaci vybraných postav. Během samotné analýzy vedle sebe klade rozdílná řešení konkrétních situací a dochází k dílčím závěrům, které jsou shrnuty v závěru práce. Výsledným poznatkem je, že ač se způsob režie liší, akcentují oba režiséři téměř shodná témata.
|
| |
|
Analýza hospodaření Dejvického divadla
Vrzáňová, Anna ; Slintáková, Barbora (vedoucí práce) ; Sedmihradská, Lucie (oponent)
Práce se zabývá hledáním argumentů pro podporu divadel z veřejných zdrojů. Popisuje typy organizací veřejného a soukromého sektoru, které mohou provozovat divadelní činnost, se zaměřením na komparaci příspěvkové organizace a obecně prospěšné společnosti, dvou právních forem veřejných divadel. Jsou popsány rozdíly, výhody a nevýhody těchto dvou typů organizací, zejm. se zaměřením na způsoby financování. V poslední části je analyzováno hospodaření Dejvického divadla v období 2001 až 2007, v analýze je hlavní pozornost věnována vývoji před a po změně právní formy divadla z příspěvkové organizace na obecně prospěšnou společnost, ke které došlo k 1.7.2004.
|